Témbrový aspekt a Hudební myšlení dnes Pierra Bouleze
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Acta Musicologica.cz |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://acta.musicologica.cz/ |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | Pierre Boulez; serialism; timbre; serial music |
Popis | Článek se zabývá postojem Pierra Bouleze k problematice témbru, jenž je prezentován v jeho teoretických textech Musikdenken heute a Alea. Tyto postoje pak předkládá jako jednu z příčin upadání serialismu Boulezova typu coby avantgardní či modernistické metody na přelomu 50. a 60. let 20. století. Současně poukazuje na skutečnost, že seriální techniky samy o sobě nejsou nutně v rozporu s hudbou orientovanou na témbrový aspekt a dokládá, že v ní později našly uplatnění. |
Související projekty: |