ICT ve školách - realita, výhledy, doporučení
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Řízení školy: Speciál pro střední školy |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | research; ICT; schools; teachers; pupils; comparison |
Popis | Zavádí-li se určitá inovace do vzdělávání, tak ji zdaleka nestačí připravit a realizovat, ale je nutné rovněž vyhodnotit její úspěšnost. Na základě takové evaluace je pak možné uvažovat o dalším postupu. Zavádění informačních a komunikačních (digitálních) technologií do škol představuje bezesporu jednu z významných inovací vzdělávání. V České republice se bohužel systematické evaluaci či výzkumu v oblasti využívání ICT nevěnuje příliš pozornosti, a to již od samotného počátku masivního nástupu ICT do škol. Přesto existují zdarma dostupné zdroje informací, které nastavují pomyslné zrcadlo aktivitám (nejenom) škol v oblasti využívání ICT. Příkladem může být mezinárodní výzkum Benchmarking Access, Use and Attitudes to Technology in Europe’s Schools, s jehož vybranými výsledky seznamuje tento článek. |
Související projekty: |