Cesta k sebepoznání: Alternativní výtvarné prostředky jako resocializační metoda u dětí s problémovým či poruchovým chováním

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MATĚJKOVÁ Michaela

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2015. Přínosy, výzvy, očekávání
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2015.pdf
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova problematic or problem with behavior; leisure activities; teacher; art
Popis Resocializační prvky mají odlišné formy v ústavním či školním prostředí než je tomu například při volnočasových aktivitách. Zde není možné po účastnících vyžadovat poslušnost a plnění úkolů, naopak zde vstupují účastníci dobrovolně. Pokud se však aktivity zaměřují na jedince s poruchovým či problémových chováním je velmi obtížně podnítit v dětech vlastní snahu a zájem. Tuto bariéru je možné překonat v případě, že se pedagog zaměří na individuální odlišnosti dětí a naučí se pracovat s jejich predispozicemi a narušeným sebepojetím. V tomto ohledu jsou velmi nápomocné výtvarné činnosti, které umí rozvíjet dovednosti člověka, a zároveň pracovat i s lidskou duší.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.