Videokluby jako forma profesního vzdělávání

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

MINAŘÍKOVÁ Eva JANÍK Tomáš ULIČNÁ Klára JANÍK Miroslav

Rok publikování 2015
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis V kontextu současných debat na téma přípravného a systematického dalšího vzdělávání učitelů byly na Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU pilotovány tzv. videokluby. Videokluby jsou společenství praktikujících učitelů, kteří mají zájem věnovat se reflexi výuky a svému profesnímu rozvoji. Tato společenství na setkáních diskutují za podpory autorů projektu videozáznamy reálné výuky (vlastní nebo cizí), sdílí zkušenosti, reflektují svou výuku a vzájemně si „nastavují zrcadlo“. Inspirací je především práce van Esové a Sherinové nebo Hildy Borko a kolegů (oba týmy pracují s učiteli matematiky). Tento příspěvek si klade za cíl představit naše pojetí videoklubů jakožto formy dalšího vzdělávání učitelů (anglického jazyka) a jejich různé podoby a nastínit související výzkum.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.