Připravenost vzdělávat žáky s odlišným mateřským jazykem jako pedagogická kompetence: specializace i všestrannost
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek ve sborníku |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | learners whose mother tongue is not Czech, learners-foreigners; inclusion; pedagogical competences; teachers education and training |
Popis | Příspěvek se zabývá tématem vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v souvislosti s kompetencemi moderního pedagoga. Na základě poznatků o jednotlivých stránkách a fázích procesu vzdělávání žáků s OMJ jsou pojmenovány a detailněji popsány základní komponenty této komplexní pedagogické kompetence. Vzdělávání žáků s OMJ je přitom chápáno jako součást širšího procesu začleňování a zapojování těchto žáků do společnosti, na kterém se učitel může efektivně podílet jen tehdy, pokud je k tomu dostatečně kvalifikován. |