Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | ProInflow |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Full Text v PDF |
Obor | Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi |
Klíčová slova | development of curriculum; curriculum mapping; study profile; professional identity; Venn diagrams |
Přiložené soubory | |
Popis | Příspěvek se věnuje vývoji kurikula a typům transformací, kterými prochází. Vývoj kurikula je zachycen procesem mapování kurikula. Nástrojem vizualizace jsou stínované Vennovy diagramy. Mapován je studijní program Informační studia a knihovnictví (KISK) na Masarykově univerzitě v Brně v celém rozsahu své existence zachycené v šesti různých vývojových fázích. Cílem je zobrazit profil studia z perspektivy profesní identity studijního oboru v historickém vývoji. Výsledky studie ukazují na posun profilu studia z domény knihovnické do domény informační se zaměřením na interdisciplinaritu. Profil kurikula Informačních studií a knihovnictví v Brně odpovídá koncepci informačního oboru prosazované hnutím i-škol. |