Whom to Trust: The Role of Mediation and Perceived Harm in Support Seeking by Cyberbullying Victims

Logo poskytovatele
Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ČERNÁ Alena MACHÁČKOVÁ Hana DĚDKOVÁ Lenka

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Children & Society
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/chso.12136/abstract;jsessionid=779813CF5F9CC6B80319F4CAE8894794.f02t02
Doi http://dx.doi.org/10.1111/chso.12136
Obor Psychologie
Klíčová slova coping strategies;cyberbullying;mediation
Popis This study focuses on two coping strategies in cyberbullying: talking to parents and talking to peers. The subsample of cyberbullying victims aged 9–16 (N = 1395; 59% female) from the EU Kids Online II project was analysed. We predicted talking to parents and peers according to mediation style, perceived harm, support-seeking tendencies, parental knowledge of the child's activities online, age and gender. The results show that perceived harm and active mediation increase the likelihood of confiding. Parents play a central role and should be encouraged to show their children interest about and understanding of their online activities.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.