Akcelerace ve vzdělávání nadaných žáků

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

STRAKA Ondřej

Rok publikování 2016
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Svět nadání
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
www http://www.talentovani.cz/documents/10157/503029/Akcelerace+ve+vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD%20nadan%C3%BDch+%C5%BE%C3%A1k%C5%AF.pdf/edbed182-bf45-4c37-9f28-076e3ed0ee35
Obor Psychologie
Klíčová slova acceleration; giftedness; education
Popis Článek je přehledovou studií, která mapuje výzkumy akcelerace jako jednoho ze základních postupů, které se uplatňují při vzdělávání nadaných žáků. V článku jsou nejprve vymezeny její základní typy – obsahová a ročníková a uvedeny některé příklady. Dále jsou představeny významné zahraniční studie, které se zabývaly zejména efektivitou akcelerace a jejím dopadem na studijní výsledky žáků a na důležité emoční a sociální aspekty. Na závěr se článek věnuje otázce kritérií pro rozhodnutí, zda akcelerace je či není vhodná v případě konkrétního dítěte.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.