Influences on Consumers Rationality

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Ekonomicko-správní fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Vlivy na chování spotřebitelů
Autoři

DOLÁKOVÁ Bohuslava KRAJÍČEK Jan

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference European Financial Systems 2016
Fakulta / Pracoviště MU

Ekonomicko-správní fakulta

Citace
Obor Ekonomie
Klíčová slova consumption; behaviour; consumer behaviour; rationality; irrationality
Popis Cílem tohoto příspěvku je zhodnotit klíčové komponenty v chování spotřebitelů. Spotřebitelské chování je ovlivněno několika faktory; ten s největším vlivem je genetická predispozice každého jednotlivce i zkušeností a poznatků získaných v průběhu života společnosti. Spotřebitel je často iracionální a to i v těch případech, kdy bychom mohli očekávat racionální chování (s ohledem na převládající ekonomické mínění a teorie racionálního výběru). Lidé jsou předmětem iracionálních vlivů. Tyto vlivy pocházejí z jejich okolí, pocitů, emocí a jiných zdrojů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.