Determining Core Components of Computer-Supported Collaborative Learning Within Educational Managerial Game Context
Název česky | Stanovení základních komponent počítačem podporovaného kolaborativního učení v kontextu vzdělávací manažerské hry |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Proceedings of the 6th Biannual CER Comparative European Research Conference |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2016_proceedings02.pdf |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | CSCL; group learning; models; learning components; factor analysis |
Přiložené soubory | |
Popis | Studie využívá explorační faktorovou analýzu ke stanovení toho, které z vybraných vnitřních komponent počítačem podporovaného kolaborativního učení (CSCL) by měly být chápány jako komponenty základní. Výzkum samotný staví na třech modelech skupinového učení, kterými jsou elementy kooperativního učení, model „Big Five“ v týmové práci a teoretický rámec CSCL. Analýza dat z dotazníku vyplněného studenty, kteří absolvovali manažerskou skupinovou hru, ukazuje, že budoucí výzkum v oblasti CSCL by měl brát v úvahu sociální identitu, pomáhající chování, sdílené mentální modely, vzájemné monitorování výkonnosti a týmovou orientaci jako ty nejvýznamnější komponenty aktivit skupinového učení. |
Související projekty: |