Diktafon a/nebo dokument/historický pramen? Orální historie a archivní materiály ve výzkumu dějin socialistického školství

Logo poskytovatele
Autoři

ZOUNEK Jiří ŠIMÁNĚ Michal KNOTOVÁ Dana

Rok publikování 2016
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Cílem příspěvku je představit možnosti zdrojů poznání při výzkumu socialistického školství v Československu. Autoři se přitom zaměřují zejména na využití orálně historických a archivních zdrojů. Konkrétně se zabývají jak možnostmi a limity těchto zdrojů, tak i možností jejich vzájemného doplňování při studiu socialistického školství. Problematiku doplňování orálně historických a archivních zdrojů dále objasňují na konkrétních příkladech, které jsou dílčími výsledky rozsáhlejšího výzkumu s názvem Každodenní život základní školy v období normalizace pohledem učitelů. Využití orální historie při studiu soudobých dějin školství.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.