Popis |
Vizuální sdělení vtělená do obrazů Jana Sytaře, vystavených pod názvem Miss Samsára (tento název výstavy si autor přál) jsou však velmi „výmluvná“. Jeho obrazy nejsou zbaveny fyzična, jsou spíše jeho přirozeným pokračováním. Zatímco buddhistická „samsára“ je bezpohlavní, malířova Samsára je žena – bohyně, milenka, svůdkyně, divoženka a snad také i matka všehomíra, jindy je jako božstvo zobrazován muž, jehož tělo je téměř vždy opatřeno pohlavními znaky. Symbolika pohlaví, erotické a přírodní energie nebo, chcete-li kosmické síly, jsou hlavními náměty malířových děl. Vizuální sdělení vtělená do obrazů Jana Sytaře, vystavených pod názvem Miss Samsára (tento název výstavy si autor přál) jsou však velmi „výmluvná“. Jeho obrazy nejsou zbaveny fyzična, jsou spíše jeho přirozeným pokračováním. Zatímco buddhistická „samsára“ je bezpohlavní, malířova Samsára je žena – bohyně, milenka, svůdkyně, divoženka a snad také i matka všehomíra, jindy je jako božstvo zobrazován muž, jehož tělo je téměř vždy opatřeno pohlavními znaky. Symbolika pohlaví, erotické a přírodní energie nebo, chcete-li kosmické síly, jsou hlavními náměty malířových děl. Vizuální sdělení vtělená do obrazů Jana Sytaře, vystavených pod názvem Miss Samsára (tento název výstavy si autor přál) jsou však velmi „výmluvná“. Jeho obrazy nejsou zbaveny fyzična, jsou spíše jeho přirozeným pokračováním. Zatímco buddhistická „samsára“ je bezpohlavní, malířova Samsára je žena – bohyně, milenka, svůdkyně, divoženka a snad také i matka všehomíra, jindy je jako božstvo zobrazován muž, jehož tělo je téměř vždy opatřeno pohlavními znaky. Symbolika pohlaví, erotické a přírodní energie nebo, chcete-li kosmické síly, jsou hlavními náměty malířových děl
|