Ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HERALTOVÁ Anna

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Jazykověda
Klíčová slova curricular document; expected outcome; standards for elementary education; minimal level; fifth grades; Romany pupils; outcomes interpretation
Popis Příspěvek představuje část rozpracované diplomové práce, která je zaměřena na ověřování očekávaného výstupu RVP ZV pro Komunikační a slohovou výchovu pro 1. stupen ZŠ: ČJL-5-1-01: Žák čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas. Prostředkem pro ověřování se staly ilustrativní úlohy pro minimální úroveň, které jsou součástí Standardů pro základní vzdělávání. Účelový vzorek tvoří 59 romských žáků 5. ročníku, kteří jsou vzděláváni jednak na brněnských školách s většinovým zastoupením romských žáků, jednak bylo vybráno i několik romských žáků z ostatních brněnských základních škol. Získané výsledky budou v závěrečné fázi diplomové práce porovnány s výsledky žáků běžných 5. ročníků, ke kterým ve své diplomové práci dospěla Vyoralová (2015). Pro vyhodnocování výsledků využívám metodu obsahové analýzy textu a rozhovory s učiteli i žáky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.