Ověřování dovednosti práce s textem u romských žáků na 1. stupni ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | curricular document; expected outcome; standards for elementary education; minimal level; fifth grades; Romany pupils; outcomes interpretation |
Popis | Příspěvek představuje část rozpracované diplomové práce, která je zaměřena na ověřování očekávaného výstupu RVP ZV pro Komunikační a slohovou výchovu pro 1. stupen ZŠ: ČJL-5-1-01: Žák čte s porozuměním přiměřeně náročné texty potichu i nahlas. Prostředkem pro ověřování se staly ilustrativní úlohy pro minimální úroveň, které jsou součástí Standardů pro základní vzdělávání. Účelový vzorek tvoří 59 romských žáků 5. ročníku, kteří jsou vzděláváni jednak na brněnských školách s většinovým zastoupením romských žáků, jednak bylo vybráno i několik romských žáků z ostatních brněnských základních škol. Získané výsledky budou v závěrečné fázi diplomové práce porovnány s výsledky žáků běžných 5. ročníků, ke kterým ve své diplomové práci dospěla Vyoralová (2015). Pro vyhodnocování výsledků využívám metodu obsahové analýzy textu a rozhovory s učiteli i žáky. |
Související projekty: |