Četnost zařazení ukázek z literatury pro děti a mládež do vybraných učebnic češtiny pro 1. stupeň ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Jazykověda |
Klíčová slova | textbook of the Czech language; reading literacy; reading Comprehension; General Educational Programme for Primary Schools (RVP ZV); Standards for the Elementary Education; literature for children and teenagers; poetry; prose; selected publishers |
Popis | Příspěvek představuje výsledky mé diplomové práce, v jejíž výzkumné části zjišťuji zastoupení ukázek z umělecké literatury pro děti a mládež v současných učebnicích českého jazyka pro 2.–5. ročník z vybraných nakladatelství. Zaměřuji se jednak na četnost zařazení ukázek, jednak na podíl zastoupení prózy a poezie, a to jak domácí, tak i zahraniční. Rovněž mě zajímá, ukázky kterých spisovatelů jsou zařazovány nejčastěji a z kterých jejich knih je autoři učebnic vybírají. Získané výsledky komparuji s výsledky, ke kterým dospěla ve své diplomové práci v roce 2013 B. Vaverková. |
Související projekty: |