Metodami kritického myšlení k rozvoji čtenářských strategií žáků

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JANOUŠOVÁ Iva

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova reading literacy; reading strategies; critical thinking; critical thinking methods
Popis Příspěvek představuje možnosti osvojování čtenářských strategií a rozvíjení dovednosti s nimi pracovat prostřednictvím vybraných metod kritického myšlení. První část příspěvku je věnována vymezení pojmu čtenářské strategie, přičemž dovednost používat čtenářské strategie při čtení textu je jedním z faktorů ovlivňujících úroveň čtenářské gramotnosti žáků. Pro rozvíjení této dovednosti se jeví jako vhodné uplatňovat ve výuce metody kritického myšlení a koncipovat výuku do třífázového modelu učení – evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V závěrečné části studie jsou představeny některé metody kritického myšlení s příklady strategií, které jsou v metodě uplatňovány nebo na nichž je metoda založena.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.