Metodami kritického myšlení k rozvoji čtenářských strategií žáků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2016 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | VIII. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | reading literacy; reading strategies; critical thinking; critical thinking methods |
Popis | Příspěvek představuje možnosti osvojování čtenářských strategií a rozvíjení dovednosti s nimi pracovat prostřednictvím vybraných metod kritického myšlení. První část příspěvku je věnována vymezení pojmu čtenářské strategie, přičemž dovednost používat čtenářské strategie při čtení textu je jedním z faktorů ovlivňujících úroveň čtenářské gramotnosti žáků. Pro rozvíjení této dovednosti se jeví jako vhodné uplatňovat ve výuce metody kritického myšlení a koncipovat výuku do třífázového modelu učení – evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V závěrečné části studie jsou představeny některé metody kritického myšlení s příklady strategií, které jsou v metodě uplatňovány nebo na nichž je metoda založena. |
Související projekty: |