Kvalitní výuka optikou středoškoláků

Autoři

ČEJKOVÁ Ingrid

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Popis Příspěvek řeší otázku v rámci pedagogického konceptu zvaného hlas žáků, a to otázku hodnocení kvality výuky. V literatuře je představeno nepřeberné množství kritérií kvalitní výuky, avšak obvykle absentují ta, která staví na hodnocení samotných žáků. Na příkladu nahrávek třiceti dvou vyučovacích hodin literatury na gymnáziu a rozhovorů se žáky je ilustrována podoba velmi dobře hodnoceného vyučovacího předmětu. Jedním z klíčových kritérií kvalitní výuky je z pohledu žáků možnost vlastní participace na výuce, tedy koncept angažovaného učení. Přičemž se nezdá být pravdivé tradiční tvrzení, že čím více jsou žáci angažovaní, tím klesá intelektuální náročnost výuky. Dalším z kritérií je také možnost zažívat ve výuce úspěch, přičemž úspěch hledejme spíše ve výukové komunikaci než ve známkování.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.