Kvalitní výuka optikou středoškoláků
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek řeší otázku v rámci pedagogického konceptu zvaného hlas žáků, a to otázku hodnocení kvality výuky. V literatuře je představeno nepřeberné množství kritérií kvalitní výuky, avšak obvykle absentují ta, která staví na hodnocení samotných žáků. Na příkladu nahrávek třiceti dvou vyučovacích hodin literatury na gymnáziu a rozhovorů se žáky je ilustrována podoba velmi dobře hodnoceného vyučovacího předmětu. Jedním z klíčových kritérií kvalitní výuky je z pohledu žáků možnost vlastní participace na výuce, tedy koncept angažovaného učení. Přičemž se nezdá být pravdivé tradiční tvrzení, že čím více jsou žáci angažovaní, tím klesá intelektuální náročnost výuky. Dalším z kritérií je také možnost zažívat ve výuce úspěch, přičemž úspěch hledejme spíše ve výukové komunikaci než ve známkování. |
Související projekty: |