Využití biorytmů ke zefektivnění pedagogického procesu

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KACHLÍK Petr

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference 70 ve zdraví. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané dne 8.–9. září 2016
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/index.php/munispace/catalog/book/865
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8477-2016
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova biorhythm; the pineal gland; chronobiology; illness; education; school; learning; health; pupil
Popis Biorytmy představují jeden ze základních atributů života. Nalézáme je na všech úrovních organizace živého systému, jsou geneticky podmíněny. Můžeme je vystopovat v oblasti medicíny, pedagogiky, výrobních odvětví, dokládají sepětí živé přírody s kosmickými vlivy. Biorytmy se projevují jako cyklické, pravidelné střídání fysiologických dějů probíhajících v organismu, a také jako pravidelné střídání intenzity těchto dějů. Biorytmy jsou na vyšší úrovni reprezentovány řadou mozkových jader, žláz s vnitřní sekrecí, oční sítnicí i periferními orgánovými centry. Působí hierarchicky od buněk přes tkáně a orgány až po makroorganismus. Jejich základní úlohou je umožnit existenci a adaptabilitu jakéhokoli živého systému. Reálně můžeme poznatků o lidských biorytmech využít k efektivnější práci i odpočinku, naučit se vycítit a respektovat potřeby vlastního těla. Můžeme aktivně zasáhnout do svého životního stylu, pokusit se minimalizovat rizikové chování a posílit působení ochranných faktorů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.