K podpoře zdravého sociálního vývoje nadaných žáků

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

STŘELEC Stanislav

Rok publikování 2015
Druh Článek ve sborníku
Konference ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015.
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova social health; intellectually gifted children; research findings; disturbed relationships; risky factors; institutional support
Popis Žáci (děti) s mimořádným rozumovým nadáním mají ve školním i rodinném prostředí zpravidla nadstandardně náročné postavení. Na jednu stranu se setkávají s obdivem, pochvalou a uznáním, na druhou stranu to mohou být reakce nepochopení, závisti a odmítání. V této souvislosti jsou také vystaveni většímu riziku narušení přirozených sociálních vazeb se svým okolím. Studie se zabývá deskripcí a analýzou vybraných (našich a zahraničních) výzkumných poznatků, které mohou přispět k eliminaci nežádoucích vlivů a tendencí narušujících zdravý sociální vývoj nadaných dětí v průběhu jejich základního školního vzdělávání.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.