Čtenářská gramotnost žáků v souvislosti s používáním metod kritického myšlení ve výuce
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek se zabýval vlivem používání metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka a literatury na čtenářskou gramotnost žáků. Přinesl vymezení pojmů čtenářská gramotnost, postupy porozumění textu (konkrétně vyhledávání informací, vyvozování závěrů, interpretace textu a hodnocení textu) a kritické myšlení. Ve druhé části byly shrnuty prvotní výsledky šetření, které ukazují rozdíl v osvojení si jednotlivých postupů porozumění textu mezi žáky 4. ročníku základní školy, v jejichž výuce českého jazyka a literatury se používají metody kritického myšlení, a mezi českými žáky 4. ročníku obecně, přičemž jejich výsledky byly získány v rámci mezinárodního testování PIRLS 2011. |
Související projekty: |