Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠIMČÍKOVÁ Kateřina VIKTORIN Jan

Rok publikování 2015
Druh Kapitola v knize
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Tato přehledová studie analyzuje 10 studií, které se zabývají podpůrnými opatřeními u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Na pokladě výsledků výzkumů českých i zahraničních autorů jsme se rozhodli zaměřit na přístupy pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání, hodnocení efektivity výukových metod, efektivní faktory a podpůrná opatření a na uplatňování inkluzivních principů. Jak z výzkumů vyplynulo, u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami lze uplatnit obecné pedagogické metody za předpokladu, že budou upravovány podle výukových cílů a možností žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pedagogové také zdůrazňují důležitost motivace žáků v procesu edukace.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.