Terénní výuka z pohledu oborové didaktiky biologie

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

FRÝZOVÁ Iva

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Terénní výuka je výukovou strategií, která je v prostředí české základní školy, známou, ale poměrně málo využívanou výukovou strategií. Na základě obsahové analýzy 20 oborovědidaktických publikaci z let 1948 až 2014 se zaměřením na problematiku přípravy, realizace a hodnocení různých forem terénní výuky se ukázalo, že existuje nejednotnost v terminologii jednotlivých organizačních forem, především mezi 1. a 2. stupněm základní školy. Dále analýza přinesla zjištění, že přínos terénní výuky vidí autoři publikaci především v míře názornosti a částečně v příležitosti k nácviku dovedností. Méně často a bez bližšího vysvětlení pak uvádí vliv na změnu postojů k přírodě a rozvoje sociálních vztahů mezi žáky či mezi žáky a učitelem. V neposlední řadě pak analýza přinesla zjištění, že publikace věnují jen velmi malou pozornost vlastní metodologii terénní výuky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.