Multimodalita hudebního vnímání a poznatelnost hudby ve světle současného výzkumu
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek si klade za cíl zmapovat, na vybraných příkladech modelů poznávání hudebních struktur západoevropské hudebně teoretické tradice, vyzrávání účelného využití multimodality (vícekanálovosti) hudebního vnímání v epistemologické reflexi hudebního díla. Chce si všímat důsledků, které tento fenomén měl pro dobové vysvětlení hudební entity jako lidského výtvoru i její vsazení do řádu "světa" (logos). Současně nabídne pohled na stávající způsoby vědeckého zkoumání hudby z hlediska její vícerozměrnosti, její uchopitelnosti poznávacím aparátem člověka, a průřez metod, jimiž se současná věda po „esenci“ hudebního díla táže. |