Postoje žáků vybraných základních škol k pěstitelských pracím

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠEVČÍKOVÁ Kateřina

Rok publikování 2017
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník statí z XII. ročníku konference EDUCO na téma: VÝZKUM V PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PŘÍRODOVĚDNÝCH, ZEMĚDĚLSKÝCH A PŘÍBUZNÝCH OBORŮ
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova plant growing work; primary school; college; attitudes
Popis Předkládaná pilotní studie je zaměřena na výzkum postojů žáků českých základních škol k vyučovacímu předmětu pěstitelské práce. Klade si za cíl zjistit zejména rozdíl v postojích z hlediska pohlaví a oblíbeného předmětu. Jako výzkumný nástroj byl použit dotazník s pětistupňovými škálovanými položkami Likertova typu, který byl administrován 151 žákům dvou základních škol. Pomocí faktorové analýzy byly položky rozděleny do čtyř kategorií: oblíbenost a pomůcky; zájem o pěstitelské práce; významnost pěstitelských prací; oblíbenost a náročnost. Celkové skóre postojové části indikovalo pozitivní postoj žáků k vyučovacímu předmětu pěstitelské práce. Vliv pohlaví na postoje žáků k pěstitelským pracím byl nevýznamný – mezi chlapci a dívkami není statisticky významný rozdíl. Vliv oblíbeného předmětu se ukázal jako významný faktor ovlivňující postoje žáků k pěstitelským pracím. V závěru jsou navrženy další možnosti směřování výzkumu v této oblasti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.