Re-co(r)ding the Scene of the Crime. Processing the Ontology of Dissapearance
Název česky | Zaznamenávat místo činu. Zpracovávat ontologii mizení |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2017 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Současné debaty o vztahu médií a performance zpochybňují schopnost dokumentárních materiálů, jako fotografie, video, film, rekvizity, scénáře nebo recenze, poskytovat pravdivé a autentické důkazy živých událostí, a tedy přispívat k našemu poznání historických živých umění obecně. Jiná nedávná tendence v diskurzu kolem médií a performance byla spojena s vírou v schopnost znovu-provedení historických performancí překonat omezení nutně zprostředkované (mediované) zkušenosti historických performancí. Studie je příspěvkem do této diskuse kritickým přehledem strategií transparentní mediace živých performancí. Současně se jedná o zprávu o experimentu s živým záznamem živého performance a jeho transformací v reálném čase. Cílem experimentu bylo prozkoumat alternativu k tradiční, v čase situované historiografii (s kategoriemi minulost-přítomnost-budoucnost), v podobě v prostoru situované historiografie (založené na kategoriích zpracování v reálném čase a nekonečné interpretaci). |
Související projekty: |