Analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

VIKTORIN Jan

Rok publikování 2017
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Hlavní cíl našeho výzkumného záměru je analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol. Parciální cíle jsou zaměřeny na: důležité faktory pro úspěšnou inkluzi žáků s lehkým mentálním postižením; úroveň spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou nebo speciálně pedagogickým centrem v rámci podpory žáka s lehkým mentálním postižením; úroveň spolupráce s rodiči žáka s lehkým mentálním postižením; modifikované výukové metody a formy práce využívané v rámci edukace žáků s lehkým mentálním postižením; formu intervence využívanou v rámci inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením; pedagogické pracovníky nápomocné při edukaci žáka s lehkým mentálním postižením. Výzkumné šetření bude probíhat kvalitativní metodou, technikou strukturovaného rozhovoru. Rozhovory budou vedeny s učiteli základní školy a bývalé základní školy praktické z Břeclavi. Všechny budou realizovány při osobním setkání a na základě souhlasu informantů zaznamenávány do digitální podoby a následně anonymizovány. Empirické šetření má charakter účelového (záměrného) výběru, přesněji za využití výběru kritických případů (významným kritériem je osobní zkušenost informantů s edukací žáků s lehkým mentálním postižením). Pro zpracování získaných dat bude použito doslovné transkripce s následnou segmentací do jednotek formou otevřeného kódování. Následně budou jednotlivé kódy kategorizovány a formou axiálního kódování budou mezi nimi definovány vztahy. Nejdůležitější vztahy budou dále zpracovány pomocí selektivního kódování do kauzální sítě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.