Didaktika přírodních věd na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HOFMANN Eduard VODOVÁ Libuše

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Geografická revue
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www http://www.fpv.umb.sk/geo-revue/publikovane-cisla/2017/1-2017/2017-13-1-61-69.html
Doi http://dx.doi.org/10.24040/GR.2017.13.1.61-69
Klíčová slova didactics, natural sciences, inter-subject relations
Popis Jednou z odlišností doznívající kurikulární reformy od předešlých dokumentů je zařazení skupin předmětů do vzdělávacích oblastí. Tato skutečnost směřuje především k posilování mezipředmětových vazeb, které by mohly přejít od kooperace až k samotné integraci příslušných oborů na základních a středních školách. To znamená především změnu v podobě komunikace mezi jednotlivými vyučujícími. Tento trend nevymaže ani další vývoj kurikulárních dokumentů. Příkladem inovace studijních programů na PdF MU bylo zavedení předmětu Didaktika přírodních věd ve studijním roce 2005/06. Tento předmět vznikl na základě dlouholeté spolupráce přírodovědných kateder na PdF MU. Předcházelo mu např. zpracování projektu sekce přírodních věd „Gradace profesní dráhy učitele přírodovědných předmětů“ v jehož rámci vznikly společné studijní texty zaměřené na propojení učiva přírodovědných předmětů (kol. 1996). V roce 1996 začalo fungovat „Integrované terénní pracoviště PdF MU“ v obci Jedovnice, zaměřené na terénní výuku, atd.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.