The influence of principals on the hidden curriculum of induction
Název česky | Vliv ředitelů na skryté kurikulum indukce |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Educational Management Administration & Leadership |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1741143217745878 |
Doi | http://dx.doi.org/10.1177/1741143217745878 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Principals; induction; hidden curriculum; novice teacher; mentor |
Popis | Cílem studie je popsat vliv ředitelů na skryté kurikulum indukce (SKI). Naše závěry jsou založeny na srovnání dvou případových studií základních škol v České republice, jejichž ředitelé mají rozdílný přístup k vedení a řízení indukce. Analýza dat vede k závěru, že ředitelé utvářejí SKI skrze výběr uvádějících učitelů, řízení a tvorbu explicitního kurikula indukce, vytváření sociálního kontextu školy a skrze evaluaci indukce. Výsledné SKI je utvářeno skrze specifické podoby těchto vlivů a jeho specifické obsahy se týkají smyslu indukce, profesního rozvoje, školního kontextu a ředitelů samotných. |
Související projekty: |