Jan Jiří Etgens a Dionýsius Strauss. Nový pohled na barokní skicář "Marat Icones"
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Opuscula historiae artium |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://digilib.phil.muni.cz/handle/11222.digilib/137481 |
Obor | Umění, architektura, kulturní dědictví |
Klíčová slova | Johann Georg Etgens; Dionysius Strauss; baroque drawing; ceiling painting; 18th century; Moravia; Rajhrad; concettismo; Marat Icones |
Popis | Skicář „Marat Icones“ s kresbami údajně italských umělců, který si pořídil a posléze do něj také kreslil a psal hradiský premonstrát a řádový malíř Dionýsius Strauss (1660-1720), obsahuje překvapivě i kresby malíře a freskaře Jana Jiřího Etgense (1691-1757). Pětice nově identifikovaných kreseb se vztahuje k freskové výzdobě klášterního kostela benediktinů v Rajhradě u Brna, jehož nástěnné malby Etgens vytvořil mezi léty 1726-1729. Identifikace pěti Etgensových kreseb vyvolává řadu otázek, jež ve výsledku vedou ke zpochybnění autorství ostatních „italských“ kreseb ve skicáři i dosavadní hypotézy o původu a podobě alba. |
Související projekty: |