Kdo je umělec (ve středověku)? Volvinius, Miláno a Říše
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Vyžádané přednášky |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Zlatý oltář baziliky Sant'Ambrogio v Miláně, datovaný do léta Angilberta II. (824-59), je ozdoben postavou označenou jako Wolvinius magister phaber. Po celé roky se toto znázornění považovalo za hrdý podpis mistra, který řídil dílnu odpovědnou za vytvoření tohoto nádherného předmětu. Marco Petoletti tyto závěry zrelativizova: v současných pramenech je zlatý oltář představován jako obraz archy smlouvy. Jméno tvůrce archy, Bezalel, je známo. Pojmenování osoby, která řídila materiální provedení oltáře, znamenalo, že se mu dává biblickou hodnotu. V biblickém textu je však zmíněn další řemeslník, Oolibab. Znamená to tedy, že jsou oba "zastoupeni" obrazy Angilberta a Volvina? |