Comma as punctuation device in Czech secondary school students’ English essays

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Čárka jako interpunkční znaménko v písemných maturitních pracích z angličtiny českých studentů
Autoři

SLÁDKOVÁ Věra MACKENZIE Lee

Rok publikování 2017
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Auspicia
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://vsers.cz/wp-content/uploads/2017/12/auspicia2017-34.pdf
Klíčová slova comma; coordinating conjunctions; introductory phrases; subordinate clauses; relative clauses;
Popis Tato studie zkoumá používání čárky v maturitních pracích českých středoškoláků s cílem určit, do jaké míry jsou pravidla české interpunkce, odrážející syntaktickou strukturu vět, přenášena do angličtiny. K tomuto účelu byl proveden korpusový výzkum zabývající se používáním čárky ve větách jednoduchých a souvětích a byl vysvětlen nejednotný pohled na používání čárky v angličtině s důrazem na její funkci při rozlišování významu. Na tomto základě autoři doporučují středoškolským učitelů používat zjednodušená pedagogická pravidla a zaměřit se více na významotvorný potenciál čárky v konkrétním kontextu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.