Projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce: kategoriální systém reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JAHODOVÁ Pavla

Rok publikování 2017
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence představuje jednu z priorit současné jazykové politiky. Třebaže se snahy o dosahování toho cíle prosazují ve výuce cizích jazyků již na základních školách, ověřování míry rozvoje interkulturní komunikační kompetence zůstává i nadále výzvou pro teorii, praxi a výzkum. Prezentovaný příspěvek představuje kategoriální systém reprezentativních kategorií interkulturní komunikační kompetence, který byl zkonstruován jako nástroj analýzy dat v akčním výzkumu, jenž se zabývá projevy rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v psaní v anglickém jazyce v devátém ročníku základní školy. S ohledem na komplexnost konstruktu interkulturní komunikační kompetence byl kategoriální systém sestrojen tak, aby jej bylo možno využít deduktivním způsobem při analyzování produktů psaní. Následné induktivní vyvozování dílčích podkategorií a jejich indikátorů pak umožnilo precizování nástroje do jeho finální podoby. Pozornost příspěvku je tak věnována popisu a obsahovému vymezení zkonstruovaného kategoriálního systému a možnostem jeho využití v dalších výzkumech obdobného rázu.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.