Žák s odlišným mateřským jazykem v procesu osvojování jazyka českého
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání žáků, jejichž mateřský jazyk je odlišný od jazyka českého. Úvod obecně konstatuje komunikační bariéry žáka s OMJ během vyučování v české základní škole a jejich možné příčiny. V další části je představeno výzkumné šetření, které zkoumá praktiky společné výuky českých rodilých mluvčích a žáků s OMJ, kde jsou mimo jiné uvedeny rozdílné pohledy na používání nespisovné vrstvy jazyka při výuce. Cílem šetření je najít odpověď na otázku, jak efektivně naučit žáky s OMJ porozumět jazykovému kódu v České republice a zároveň je začlenit do vyučování. |
Související projekty: |