Počet ukázek z umělecké literatury v učebnicích českého jazyka pro 2. – 5. ročník ZŠ jako důležité kritérium při výběru vhodné učebnice.

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

CABÁKOVÁ Klára

Rok publikování 2017
Druh Popularizační texty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Článek navazuje na výsledky výzkumu v diplomové práci B. Vaverkové z roku 2013. Pozornost je zaměřena na četnost ukázek z umělecké literatury pro děti a mládež v současných učebnicích českého jazyka pro 2.–5. ročník. Zkoumaný vzorek tvoří učebnice češtiny ze čtyř nakladatelství: Nová škola, s.r.o., Alter, Prodos a Hanami (všechny učebnice jsou zpracovány podle RVP ZV). Článek se zaměřuje jednak na četnost zařazení ukázek, jednak na podíl zastoupení prózy a poezie, a to jak domácí, tak i zahraniční. Zajímá nás rovněž skutečnost, od kterých spisovatelů jsou ukázky zařazovány nejčastěji. Závěr tvoří celkové shrnutí výsledků výzkumu za osm nakladatelství. Pozn.: článek je publikován pod jménem Děckuláčková.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.