Perspektivy utváření pohybového a výživového režimu dětí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2017 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Život ve zdraví 2017. Soubor příspěvků z mezinárodní konference konané ve dnech 7.–8. září 2017 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | Čítárna Munispace |
Doi | http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8875-2017 |
Klíčová slova | Physical literacy; nutrition literacy; physical activity patterns; nutrition habits; primary education content; educational area Humans and Health, educational area Humans and their World; individual physical activity programs; cooperation between the school and the family |
Popis | Příspěvek upozorňuje na důležitost utváření pohybové a výživové gramotnosti dětí a formování jejich pohybového a výživového režimu. Komentuje aktuální poznatky a hodnotí reálné možnosti školy při utváření pohybového a výživového režimu žáků. Připomíná výsledky pokusného ověřování edukačního programu Pohyb a výživa, které probíhalo v letech 2013 – 2015 pod garancí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Na základě ověřených poznatků autoři konstatují, že na utváření pohybové a výživové gramotnosti dětí se nepodílí pouze školní výuka, ale celý komplex vzdělávacích podnětů, informačních zdrojů a způsobů rodinného života. Autoři zdůrazňují, že je nutné zkvalitnit obsah základního vzdělávání v oblasti pohybu a výživy zejména v rámci vzdělávacích oblastí Člověk a zdraví a Člověk a jeho svět. V závěrech příspěvku autoři navrhují opatření pro zefektivnění celkového pohybového a výživového režimu dětí. |
Související projekty: |