Information Literacy as a Prerequisite for Effective Work with Information Sources
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2018 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | INFORUM 2018 : 24. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://www.inforum.cz/pdf/2018/cerny-michal.pdf |
Klíčová slova | acquisition; electronic resources; information education; information literacy |
Popis | Akviziční politika v oblasti EIZ je často vedena s ohledem na výzkumem zjištěné nebo předpokládané oblasti zájmu uživatelů dané instituce. Samotná akvizice, ale ani propagace zdrojů nemusí jejich využití zajistit. Aby uživatelé mohli zdroje skutečně aktivně využívat, je nezbytné, aby disponovali jistou mírou informační gramotnosti, která jim umožní efektivně si definovat potřebu, provést vyhledání a kritickou analýzu zdrojů a následně je využít. Příspěvek se proto zaměří na různé přístupy a modely informačního vzdělávání, jejichž cílem má být lepší práce (nejen) s elektronickými informačními zdroji. Čerpat bude přitom nejen z teoretických modelů, ale především z projektů, které jsou realizovány přímo v online prostředí v rámci edukačních aktivit KISK – Kurzu práce s informacemi a Kreativní práce s informacemi. Na základě dat bude ilustrovat také to, o jaká témata mají studenti zájem a co naopak chtějí pomíjet. |