Cooperation between museums and galleries for achieve the complex teaching about architecture

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

BÚCIOVÁ Olga BURDOVÁ Jitka

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Architektura jako fenomén hraje důležitou roli v komplexním a celoživotním vzdělávání člověka. Jako předmět studia propojuje přírodní, technické a humanitní vědy. Mezioborovost hraje však podstatnou roli i v té oblasti vzdělávání, které nazýváme neformálním či volnočasovým. Setkávání s architekturou v rámci školní výuky se stále v největším zastoupení odehrává formou poznávacích exkurzí do architektonických památkových objektů a expozic. V tomto smyslu jsou to právě organizace muzejního typu, které dlouhodobě plní významnou podpůrnou úlohu v osvětě o architektuře a k ní přidružených tématech. Mezi lety 2011-2015 byla v Brně veřejnosti zpřístupněna čtveřice rodných vil reprezentujících výjimečná díla v oblasti soukromé rodinné zástavby, v časovém období od moderny a secese po meziválečnou avantgardu. Vzájemná spolupráce těchto institucí při vytvoření nabídky edukačních programů pro školy by mohla představovat nový rozměr v seznámení studentů s důležitými aspekty kulturního a společenského života na počátku 20. století. Témata soukromého bydlení, výběr prostředí, osobního vkusu a dobového stylu; urbanistický vývoj městských částí, zasazení do okolního prostředí v širším společensko-historickém kontextu, rodové vztahy, společenské struktury úzce spojené s obchodem a ekonomikou, politikou a průmyslem, architektonická témata a inspirace – to vše nabízí širokou škálu možností propojení učiva z mnoha různých předmětů, které jsou velmi využitelné například v projektové výuce. V příspěvku bude naznačen možný způsob, jak koncipovat vhodně se doplňující nabídku vzdělávacích služeb, včetně tvorby propagačních a tištěných materiálů. Otázka dalších modelových řešení by měla být předmětem následující společné diskuze.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.