Teacher support as a new competence of career educators?
Název česky | Učitelská podpora jako nová kompetence kariérových pedagogů? |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V příspěvku se vracíme k vymezení klíčových kompetencí jedné z profesních rolí kariérových poradců – kariérových pedagogů (career educators) a naším cílem je popsat podporu učitelů jako jednu z „nových“ kompetencí kariérových pedagogů na školách. Za kariérové pedagogy tzv. první linie (Schiersmann et al., 2016) můžeme v systému služeb kariérového poradenství v České republice považovat všechny učitele, tj. i učitele středních odborných škol a učilišť. Jakýkoli náš pokus o vymezení podpory učitelů jako kompetence kariérových pedagogů vychází z hypotézy: intenzivněji vnímaná podpora učitelů je spojena s vyšší úrovní kariérové adaptability. Stručně řečeno, diskutujeme charakteristiky podpory učitelů jako jedné z kompetencí kariérových pedagogů na středních odborných školách a středních odborných učilištích na základě statisticky významných vztahů mezi vnímanou podporou učitelů z pohledu žáků a čtyřmi dimenzemi kariérové adaptability těchto studentů (zájem, kontrola, zvídavost, sebedůvěra). |
Související projekty: |