Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DOLEŽALOVÁ Eva

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Hlavní cíl našeho výzkumného záměru je analýza praktického využití podpůrných opatření u žáků s tělesným postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Parciální cíle jsou zaměřeny na: úroveň spolupráce s rodinou žáka s TP během jeho vzdělávání; vliv školských subjektů participujících na inkluzivním vzdělávání žáků s TP; aspekty ovlivňující klima třídy, v níž je vzděláván žák s TP; didaktické a kompenzační pomůcky využívající se při inkluzivním vzdělávání žáků s TP; speciální metody a formy práce využívající se při inkluzivním vzdělávání žáků s TP. Výzkumné šetření bude probíhat kvalitativní metodou, technikou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory budou vedeny pedagogy učícími ve třídách běžných ZŠ v Jihomoravském kraji a kraji Vysočina. Všechny budou realizovány při osobním setkání a na základě souhlasu informantů zaznamenávány do digitální podoby a následně anonymizovány. Empirické šetření má charakter účelového (záměrného) výběru, přesněji za využití výběru kritických případů (významným kritériem je osobní zkušenost informantů s edukací žáka/žáků s tělesným postižením). Pro zpracování získaných dat bude použito doslovné transkripce s následnou segmentací do analytických jednotek formou otevřeného kódování. Následně budou jednotlivé kódy kategorizovány a formou axiálního kódování budou mezi nimi definovány vztahy. Nejdůležitější vztahy budou dále zpracovány pomocí selektivního kódování do kauzální sítě.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.