Fobické stavy ve školním prostředí

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KACHLÍK Petr

Rok publikování 2018
Druh Konferenční abstrakty
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Byla uskutečněna výzkumná studie zaměřená na odhalení faktorů podílejících se na vzniku fobických stavů ve škole a na možnosti jejich řešení u participantů navštěvujících druhý stupeň základní školy. Bylo využito analýzy odborné dokumentace, strukturovaných rozhovorů s dětmi i jejich rodiči a pozorování. V rodinách byla prováděna dlouhodobá pedagogická intervence. Podstatnou roli při vzniku fobických stavů v rodinném prostředí hraje porucha vztahů, chybná výchovná strategie, nedostatek času na dítě, málo společných volnočasových aktivit. Ve školním prostředí fobické stavy souvisejí s negativním klimatem třídy, nerespektováním specifických potřeb žáka a oceňováním snahy, nízkou úrovní motivace a absencí dobrých přátel. Dlouhodobá práce s rodinou dokázala v různé míře tento nepříznivý stav zvrátit.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.