Career adaptability of vocational upper-secondary school graduates during the school-to-work transition. Career adaptability and social support : The role of parents, teachers, and friends

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Fakultu sociálních studií. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Kariérová adaptabilita žáků středních odborných škol: role rodičů, učitelů a přátel
Autoři

KVASKOVÁ Lucia HLAĎO Petr JEŽEK Stanislav MACEK Petr

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta sociálních studií

Citace
Přiložené soubory
Popis Zkoumány byly vztahy mezi podporou a pomocí rodičů, podporou učitelů, podporou přátel a čtyřmi komponentami kariérové adaptability (zájem, kontrola, zvídavost, sebedůvěra) u 1874 žáků absolvenstských ročníků středních odborných škol a učilišť. Očekávali jsme, že sociálni podpora poskytovaná osobami v sociálním okolí jedince bude mít pozitivní vliv na kariérovu aktivitu, ačkoliv jednotlivé zdroje sociální opory přispívají k jednotlivým komponentám kariérové adaptability odlišným způsobem. U zájmu a sebedůvěry byla identifikována významná role rodičovské, učitelské podpory a podpory přátel. Kontrola je asociována s rodičovskou podporou společně s podorou přátel a zvídavost je spojena pouze ze sociální podporou poskytovanou přáteli. Výsledky naznačují, že sociální podpora poskytovaná osobami ze sociálního okolí žáků je stěžejní pro rozvoj kariérové adaptability, a tím pádem pro kariérový rozvoj adolescentů.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.