Den biologie 2018

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JANČOVÁ Martina BRABCOVÁ Blažena VODOVÁ Libuše SMOLINSKÝ Radovan ŽÁKOVSKÁ Alena

Rok publikování 2018
Druh Uspořádání workshopu
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Katedra biologie PdF MU uspořádala v pátek 7. 12. 2018 jednodenní akci nazvanou Den biologie. Řadu zajímavých úkolů se vzdělávacím charakterem plnilo během celého dne 280 žáků druhého stupně základních škol. V první laboratoři se žáci věnovali živým plazům – hroznýš královský, užovky červené, agama vousatá, gekončík noční. Prostřednictvím pozorování živočichů, diskuze i přímého kontaktu se seznamovali se způsobem jejich života. Pod mikroskopem si mohli prohlédnout jednotlivá stádia klíšťat a podiskutovat s odbornicí o jejich nebezpečí a rizicích pro člověka. V další laboratoři si mohli srovnat sílu stisku své ruky se sílou stisku čelistí různých živočichů, zjistit, kolik kyslíku spotřebují ze vzduchu při normálním nádechu nebo při delší zádrži dechu. Seznámili se zde s prostředky augmentované reality vnitřních orgánů a zahráli si na lékaře traumatology na oddělení ARO nemocnice, kteří musí rozhodnout o transfuzi krve správné krevní skupiny. Získali zde také poznatky o praktickém využití různých rostlinných vláken. Ve vedlejší laboratoři si mohli vyrobit svou vlastní sopku a simulovat její výbuch, přiřazovat minerály na škálu tvrdosti a rozeznávat bylinky podle čichu. V poslední místnosti plnili senzorický úkol zaměřený na hmat a zahráli si živé domino „Voda kolem nás.“ Úspěšní řešitelé úkolů si v závěru své návštěvy mohli vybrat za odměnu minerál a placku s okem plazů. Cílem celé aktivity, na jejíž organizaci se podílelo osm členů Katedry biologie a téměř dvacet studentů, bylo především zvýšit zájem žáků o studium přírodních věd. Badatelsky strávený den za zájmu hojného počtu žáků a studentů nás velmi potěšil a doufáme, že v podobných aktivitách budeme mít možnost pokračovat.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.