Towards Gender Sensitive Education

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KRIŠOVÁ Dagmar

Rok publikování 2018
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Škola hraje důležitou roli v procesu genderové socializace dětí a, jak ukazují zahraniční i tuzemské výzkumu, podílí se na reprodukci genderové nerovnosti ve společnosti. Studující na pedagogických fakultách nejsou během přípravy na svou budoucí učitelskou profesi v genderové problematice vzděláváni. Zůstávají tak ve svém přístupu k žákům a žákyním často genderově slepí nebo přímo stereotypní. Příspěvek představuje mezinárodní projekt Towards Gender Sensitive Education (TGSE) realizovaný na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a na něj navázaný projekt disertační práce Utváření genderové citlivosti u studentů a studentek pedagogických oborů. Projekt TGSE porovnává způsob prosazování genderově citlivého vzdělávání v České republice, Rakousku a Maďarsku a vytváří kurzy genderově citlivého vzdělávání pro současné i budoucí učitele. Disertační projekt se věnuje procesu utváření genderové citlivosti studujících zapsaných v semestrálním kurzu Genderová citlivost v pedagogické praxi. Teoreticky je disertační projekt rámován feministickým poststrukturalismem, metodologicky je ukotven v diskurzivní analýze.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.