Analýza některých přístupů k autonomii učení v perspektivě moderních edukačních technologií: setkání pedagogiky a andragogiky?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Paidagogos |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://www.paidagogos.net/issues/2019/1/article.php?id=2 |
Klíčová slova | humanism; autonomy; heutagogy; Kant; technology; constructivism; autonomous learning; self-determined learning; andragogy |
Popis | Rozvoj technologií, které umožňují podporu adaptabilního či personalizovaného učení, má nesporný potenciál změnit některé přístupy k procesu vzdělávání a k jeho struktuře, přičemž se musí opírat o seriózní myšlenková stanoviska vycházející na jedné straně z filosofie výchovy, na straně druhé z problémů a možností, které přináší reálně existující svět. Pokusili jsme se alespoň o úvodní fragmentární komentáře k celé oblasti. |