Setting Up A New Medical French Course at Masaryk University, Brno
Název česky | Nový kurz lékařské francouzštiny na Masarykově univerzitě v Brně |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | The Language Scholar |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | https://languagescholar.leeds.ac.uk/setting-up-a-new-medical-french-course-at-masaryk-university-brno/ |
Klíčová slova | course design; needs analysis; second language for specific purposes |
Přiložené soubory | |
Popis | Tento článek popisuje postup při tvorbě kurzu francouzštiny, jenž vznikl v září 2016 v rámci projektu FRMU a současně nastiňuje celkový kontext, jenž sehrál důležitou roli v následné práci na návrhu kurikula. Článek je rozdělen do tří částí, které sledují fáze plánování, implementace a hodnocení v klasickém procesu tvorby učebních osnov. Článek popisuje teoretická východiska týkající se tvorby kurikula jazykových kurzů obecně, pokrývá specifické problémy spojené s oblastmi konceptualizace obsahu, vymezení cílů a cílů, jakož i tvorbu rámce hodnocení. Ve fázi plánování se věnuje zvláštní pozornost otázkám analýzy potřeb. Druhá část článku pojednává o (pře)hodnocení a adaptaci kurzu na základě autodiagnostiky učitele a zpětné vazby studentů získané prostřednictvím vstupních a výstupních dotazníků. Zde se článek dotýká otázky studentů jako spolutvůrců kurzu. Závěrem jsou stručně popsány budoucí perspektivy výuky francouzštiny na Masarykově univerzitě. |