Když dva dělají totéž : srovnávací tradiční rétorická analýza

Autoři

PICHA Marek

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Filozofie dnes
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://filosofiednes.ff.uhk.cz/index.php/hen/article/view/272/231
Klíčová slova rhetoric; neo-aristotelianism; Convince your grandma; The Great Schlep; comparison
Popis Text porovnává přesvědčovací strategie využité ve velmi podobných politicky angažovaných videoklipech The Great Schlep a Přemluv bábu. Ukazuje, že přestože se klip Přemluv bábu od své americké předlohy zásadně neliší v obecné struktuře, deklarovaném cíli či motivické výbavě, v jiných persvazivně významných ohledech se původnímu klipu vzdaluje. Rozdíly jsou patrné zejména v odlišné konstrukci publika, v jiném situování mluvčích a v topickém výběru vyjádřeném jinými stylistickými prostředky.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.