Přínos vzdělávací oblasti Umění a kultura pro rozvoj dítěte

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

STADLEROVÁ Hana TAYLOR Daniela

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/07/07_Stadlerova_Taylor2.pdf
Klíčová slova Art Education; Framework Educational Programme for Primary schools; competencies; literacy; educational area Arts and Culture; interdisciplinary; innovation
Popis Role umění a kultury v rozvoji dítěte může být chápána velice různorodě. Např. povinné vzdělávání definuje cíle vzdělávací oblasti Umění a kultura, ty se však často velice liší od představ a zkušeností laické veřejnosti, včetně některých rodičů dětí. Je třeba vytvářet příležitosti, jak zkvalitňovat nejen obsahy výtvarné a hudební výchovy, které jsou součástí jmenované vzdělávací oblasti, ale též objasňovat jejich přínos, aby byl doceněn jejich význam pro vzdělávání a rozvoj dítěte, a to nejen v základním školství. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.