La alfabetización crítica, la escolarización y la justicia social, por Allen Luke

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Název česky Digitální gramotnost čínských pedagogů lékařských oborů v rámci společného mezinárodního lékařského a zdravotnického programu
Autoři

LU Jinjin

Rok publikování 2019
Druh Recenze
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Popis Cílem této studie je analyzovat povědomí čínských pedagogů lékařských oborů o informační a digitální gramotnosti v rámci společného mezinárodního programu. Pro výzkum současné situace čínských pedagogů lékařských oborů a jejich problémů týkajících se rozvoje digitální gramotnosti v praxi bylo použito online dotazníkové šetření. Výsledky ukázaly, že povolání vyučujícího lékařských oborů a doba zkušenosti s používáním počítačů mají významný vliv na dovednosti v oblasti vyhledávání informací na internetu. Přestože většina respondentů má povědomí o digitálních technologiích a zajímá se o jejich používání, vyskytují se i respondenti (16,9 %), kteří mají problémy s jejich používáním při tvorbě e-learningových učebních materiálů pro studenty. Jako hlavní faktory, které brání zlepšení digitální gramotnosti, se jeví nedostatečné financování institucí, nedostatečné vzdělávání a zdroje v oblasti informačních technologií. Studie také diskutuje bariéry a možnosti vzbuzení zájmu v oblasti vzdělávání, které by umožnily pedagogům lékařských oborů zlepšit jejich dovednosti v oblasti digitální gramotnosti.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.