Romeo and Juliet in the Midst of Early 18th-Century English Party Politics

Logo poskytovatele
Název česky Romeo a Julie uprostřed anglické stranické politiky počátku 18. století
Autoři

KRAJNÍK Filip

Rok publikování 2019
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Hradec Králové Journal of Anglophone Studies
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pdf/vol6nr1_2019.pdf#page=80
Klíčová slova William Shakespeare; Benjamin Griffin; John Sturmy; Susanna Centlivre; Romeo and Juliet; early-modern English drama; Restoration drama; adaptation
Popis V prvních letech takzvané whigovské dominance (1714-1760) se londýnská divadla opět velmi zpolitizovala v reakci na celkové klima dané rivalitou mezi vládnoucími whigy a zdiskreditovanými toryovci a postoji obou stran. Po roce 1720 se objevila vlna her, která známý příběh nešťastným milenců ze znepřátelených rodin zasazovala do rámce soudobých politických sporů. Všechny tyto hry jistou měrou odkazovaly na Shakespearovu tragédii Romeo a Julie, které bylo londýnským divákům tehdy známé prostřednictvím vysoce politické adaptace Thomase Otwaye The History and Fall of Caius Mariu (1679). Tento článek se zaměřuje na tři tyto hry - Whig and Tory Benjamina Griffina (1720), The Compromise Johna Sturmyho (1723) a The Artifice Susanny Centlivrové (1722) - a analyzuje, jak tato díla reflektují anglickou stranickou politiku počátku 18. století a jak jejich jednotliví autoři pracovali s tropy příběhu o nešťastných milencích, aby vyjádřili politické sympatie své či divadel, pro něž pracovali.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.