Romeo and Juliet in the Midst of Early 18th-Century English Party Politics
Název česky | Romeo a Julie uprostřed anglické stranické politiky počátku 18. století |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Hradec Králové Journal of Anglophone Studies |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://pdf.uhk.cz/hkjas/pi/pdf/vol6nr1_2019.pdf#page=80 |
Klíčová slova | William Shakespeare; Benjamin Griffin; John Sturmy; Susanna Centlivre; Romeo and Juliet; early-modern English drama; Restoration drama; adaptation |
Popis | V prvních letech takzvané whigovské dominance (1714-1760) se londýnská divadla opět velmi zpolitizovala v reakci na celkové klima dané rivalitou mezi vládnoucími whigy a zdiskreditovanými toryovci a postoji obou stran. Po roce 1720 se objevila vlna her, která známý příběh nešťastným milenců ze znepřátelených rodin zasazovala do rámce soudobých politických sporů. Všechny tyto hry jistou měrou odkazovaly na Shakespearovu tragédii Romeo a Julie, které bylo londýnským divákům tehdy známé prostřednictvím vysoce politické adaptace Thomase Otwaye The History and Fall of Caius Mariu (1679). Tento článek se zaměřuje na tři tyto hry - Whig and Tory Benjamina Griffina (1720), The Compromise Johna Sturmyho (1723) a The Artifice Susanny Centlivrové (1722) - a analyzuje, jak tato díla reflektují anglickou stranickou politiku počátku 18. století a jak jejich jednotliví autoři pracovali s tropy příběhu o nešťastných milencích, aby vyjádřili politické sympatie své či divadel, pro něž pracovali. |
Související projekty: |