Metodologie výzkumu dětského divadelního publika na příkladu inscenace "Vinnetou"

Varování

Publikace nespadá pod Filozofickou fakultu, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

JINDRA Miroslav

Rok publikování 2019
Druh Článek ve sborníku
Konference XI. studentská vědecká konference Katedry českého jazyka a literatury
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
www https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1417/3907/1854-1/0#preview
Klíčová slova children's theatre audience research; research methodology; reflective workshop
Popis Příspěvek se zabývá metodologií výzkumu dětského diváctví. Cílem je charakterizovat jednotlivé možnosti práce s dětským divákem po divadelním představení a navrhnout tak vhodnou metodologii pro reflexi diváckého zážitku. Důkladná analýza vybraného inscenačního tvaru i aktivní zapojení dětských diváků do výzkumné činnosti vede k odhalení komunikační roviny mezi jevištěm a hledištěm. Abychom zjistili, jakým způsobem dětský divák vnímá divadelní inscenaci, je zapotřebí zvolit vhodnou metodologii, využívající především přímého empirického poznání skupiny a její schopnosti interpretovat inscenační tvar. Komplexita divadelního umění, sdružujícího množství oblastí lidské činnosti, nabízí pro výzkum recepce divadelního zážitku dětským divákem široké spektrum možností zahrnující výzkumné metody, jež jsou charakteristické svojí multiplicitou (např. metody pedagogického výzkumu i uměleckého výzkumu). Kombinace odlišných metod může výzkum nejen obohatit, ale také dodat výzkumu větší objektivitu a relevantnost.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.