One step for the teacher, a huge leap for the learners: taking off planet Textbook in classes of business English
Název česky | Jeden krůček pro učitele, velký skok pro učící se: jak opustit planetu Učebnici v hodinách obchodní angličtiny |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2018 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Učebnice jsou dobrým sluhou, ale mohou se stát zlým pánem. Studenti a učitelé se mohou příliš spoléhat na uklidňující gravitační síly psaného slova, pokud jde o definované cíle a očekávané výsledky kurzu, zejména v oblasti slovní zásoby a jednotlivých témat kurikula. Výsledkem je, že jak studenti tak učitelé přesně vědí, jaké okruhy a jazykové oblasti budou pokryty, přičemž směr kurzu je jasně dán požadavky na ukončení formou testu. Cíle však mohou být naplněny také jinými prostředky, než je učebnice, což přináší prvek překvapení a přidanou hodnotu pro hodnocení procesu učení. Tento příspěvek se týká zavádění různých nástrojů a strategií, kterými se učitel může odchýlit od učebnice ve snaze o zvýšení povědomí o autonomii studentů v oblasti slovní zásoby, učení a strategie učení. Příspěvek představuje a popisuje aktivity (business news) a ICT nástroje (Quizlet, Edmodo) a jejich roli v tomto procesu. |